آسمان شب (نجوم)

[دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی]

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 11970
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


2012

 

حتماً تاکنون مطالب گوناگونی در رابطه با پایان جهان در سال 2012 شنیده اید. اما مقاله ای که در ادامه خواهید خواند کامل ترین و جدیدترین مقاله ای است که از طرف سایت رسمی ناسا و پیرامون ترس بزرگ از پایان جهان در سال 2012 ارائه شده است. نویسنده اصلی این مقاله "ای.سی.کروپ " مدیر رصدخانه گریفیث در لوس آنجلس و کمک-سردبیر مجله "آسمان و تلسکوپ" می باشد. او در این مقاله به شرح بسیاری از ناگفته ها و جزئیات پیرامون سال 2012 می پردازد به طوریکه تاکنون در هیچ کجا به آنها اشاره ای نشده است.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کشف اشعه گاما در کهکشان ما

یک تحقیق جدید نشانه قوی از اشعه های گاما از میانه کهکشان ما کشف کرده که می تواند نتیجه انفجار ماده تاریک باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که ماده تاریک که ظاهرا قسمت اعظم ماده در کیهان را تشکیل می دهد از ذراتی به نام WIMP (ذرات سنگینی با برهم کنش ضعیف) تشکیل شده اند. وقتی که این ذرات به سایر ذرات WIMP نزدیک می شوند باید یکدیگر را نابود کنند؛ چرا که این ذرات ضد ذره خود هستند. ( وقتی که ذرات ماده و همتایان ضدماده بایکیگر برخورد می کنند یکدیگر رانابود می کنند.)


ادامه مطلب
نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نخستین گام های کنجکاوی با آی فون!

یک دانشجوی 19 ساله سال دوم در دانشگاه پوردو با یک برنامه اجرایی آی‌فن نقش مهمی دربرداشتن نخستین گامهای مریخ نورد ناسا در سطح مارس برداشته است. ریلی آورون تابستان امسال به عنوان کارآموز با مهندسان ناسا کار می کرد تا مریخ نورد ناسا با عنوان کنجکاوی بتواند با استفاده از چرخهای خود روی سطح مریخ حرکت کند. اما در این میان وی متوجه شد که این فرآیند به این علت آهسته شده است که مهندسان مجبورند پیش از هر مانور چندین دقیقه صرف وارد کردن یک کد محرمانه روی رایانه های خود کنند.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شب یلدا از دیدگاه علم نجوم

در فرهنگ ایرانیان رخداد های نجومی همانند لحظه ی تحویل سال و شب یلدا، بزرگ ترین شب سال دارای اهمیت فراوانی است.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام. من محمدرضا هستم و به نجوم خیلی علاقه دارم. به همین خاطر این وبلاگ ناقابل رو برای استفاده ی همه ی فارسی زبانان عزیز درست کردم. لطفاً اگر از مطالب خوشتون اومد، نظر هم بدید. انتقادات و پیشنهادات شما برای من خیلی مهم هست، پس لطفاً ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید و درخواست های خودتون رو بنویسید. و در آخر هم اگر از مطالب وبلاگ خوشتون اومد، می تونین کپی کنین و استفاده کنین اگه هم دوست داشتین منبعش رو هم بنویسید که بقیه هم استفاده کنند. با تشکر، موفق باشید...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to safischoolnojum.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

Susa Web Tools