آسمان شب (نجوم)

[دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی]

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 109
بازدید کل : 11964
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


نادرترین پدیده خورشیدی روی زمین + عکس

شکوه خورشید (Sun glory) نادرترین پدیده جوی مرتبط با خورشید است که طی آن، پرتوهای آفتاب در سمت مقابل خورشید به شکل هاله‎ای نورانی دور سایه اجسام تشکیل می ‏شوند .

این تصویر را آگانی آگاروال وقتی سوار بر هواپیما برفراز شهر نیویورک پرواز می ‏کرد، گرفته و برای نشنال‏ جئوگرافیک ارسال کرده است. در این تصویر، شما هاله رنگی نور را در اطراف سایه هواپیما مشاهده می ‏کنید که به آن، شکوه خورشید می‏ گویند.

نادرترین پدیده خورشیدی روی زمین + عکس

این پدیده تاحدودی شبیه به همان پدیده هاله رنگی نوری است که در هوای مه ‏آلود یا روی سقف استخر در اطراف لامپ‏ های سفید دیده می‏ شود؛ با این تفاوت که در اینجا فقط کسی می ‏تواند این پدیده را ببیند که بین خورشید و آن جسم قرار داشته باشد. به خاطر شرایط دشوار شکل‏ گیری این پدیده، شکوه خورشید معمولا یا توسط مسافران هواپیما دیده می ‏شود و یا توسط کوهنوردانی که هنگام طلوع خورشید روی قله کوه ایستاده و ناگهان متوجه هاله‏ ای نورانی در اطراف سایه نوک قله می‎شوند .

نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام. من محمدرضا هستم و به نجوم خیلی علاقه دارم. به همین خاطر این وبلاگ ناقابل رو برای استفاده ی همه ی فارسی زبانان عزیز درست کردم. لطفاً اگر از مطالب خوشتون اومد، نظر هم بدید. انتقادات و پیشنهادات شما برای من خیلی مهم هست، پس لطفاً ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید و درخواست های خودتون رو بنویسید. و در آخر هم اگر از مطالب وبلاگ خوشتون اومد، می تونین کپی کنین و استفاده کنین اگه هم دوست داشتین منبعش رو هم بنویسید که بقیه هم استفاده کنند. با تشکر، موفق باشید...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to safischoolnojum.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

Susa Web Tools