آسمان شب (نجوم)

[دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی]

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 11967
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


لباس های فضانوردی چگونه کار می کنند؟

لباس های فضانوردی چگونه کار می کنند؟ * مقدمه ای بر کار لباس های فضانوردی فکر کنید که یک روز سرد زمستانی است می خواهید به بیرون بروید. شما برای محافظت خودتان از سرما پیراهن شلوار جوراب، شال، دستکش و ... می پوشید. اما حالا فرض کنید می خواهید به بیرون از فضا بروید! لباس شما باید از شما محافظت کند و شما را راحت  نگه دارد مانند یک فضاپیما! برای شما آب ، هوا را فراهم کند و شما را از تشعشعات کیهانی محافظت کند.

در این مقاله ما مشکلات پیاده روی فضایی را برای شما تشریح می کنیم و اینکه لباسهای فضانوردی چگونه شما را در مقابل آن محافظت می کنند. بیرون از فضا محلی بسیار خطرناک است. اگر شما از ایستگاه های بین المللی فضایی بیرون بروید یا بخواهید روی مکانی بدون اتمسفر مانند ماه یا مریخ قدم بزنید این حوادث برای شما پیش خواهد آمد: * شما بعد از 15 ثانیه بی هوش می شوید چون هیچ اکسیژنی آن جا نیست. * خون شما و دیگر آب های بدن شما بخار شده و سپس یخ می زنند چون در آنجا فشار هوا بسیار کم است یا بهتر است بگوییم اصلا فشاری وجود ندارد. * تمام قسمت های بدنتان از هم باز شده و جدا می شوند چون تمام آب بدنتان بخار  می شود. * شما همچنین تغییرات بسیاری در دما مشاهده خواهید کرد: دما در سایه به منفی 100 درجه سلسیوس و در نور خورشید به 120 درجه سلسیوس می رسد! * شما همچنین در معرض انواع تشعشعات قرار می گیرید مانند امواج کیهانی و ذرات باردار ساتع شده از خورشید(باد های خورشیدی). * شما ممکن است با ذرات و صخره هایی که با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت هستند(ریز معلق ها) و یا موادی که از ماهواره ها و فضاپیما به بیرون ریخته می شود برخورد کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: محمدرضا عبدلیان تاريخ: برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام. من محمدرضا هستم و به نجوم خیلی علاقه دارم. به همین خاطر این وبلاگ ناقابل رو برای استفاده ی همه ی فارسی زبانان عزیز درست کردم. لطفاً اگر از مطالب خوشتون اومد، نظر هم بدید. انتقادات و پیشنهادات شما برای من خیلی مهم هست، پس لطفاً ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید و درخواست های خودتون رو بنویسید. و در آخر هم اگر از مطالب وبلاگ خوشتون اومد، می تونین کپی کنین و استفاده کنین اگه هم دوست داشتین منبعش رو هم بنویسید که بقیه هم استفاده کنند. با تشکر، موفق باشید...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to safischoolnojum.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

Susa Web Tools